Povodňový plán SO ORP Přerov



Krizový štáb ORP Přerov

KONTAKTY:

Za II. stupně povodňové aktivity - POHOTOVOSTI

Krizový štáb ve vztahu k činnosti Povodňové komise provádí zejména tato opatření:

1. Předseda krizového štábu po zhodnocení povodňové situace může nařídit pohotovost všech členů nebo jen určených členů Krizového štábu ORP Přerov na pracovišti nebo doma na telefonu.

Odpovídá: tajemník krizového štábu

2. Předseda Krizového štábu ORP Přerova podle vývoje povodňové situace rozhodne o samostatném zasedání Povodňové komise nebo o společném postupu v řízení protipovodňových opatření za řízení místopředsedy povodňové komise.

Odpovídá: předseda Bezpečnostní rady

3. Podle rozhodnutí předsedy Bezpečnostní rady provést uvedení prostředků na zabezpečovací práce do pohotovosti:

  • zpohotovení  u magistrátu města,

  • zpohotovení  u TSMP, s. r. o.,

  • zpohotovení  u subjektů, které mohou pomoci mechanizací (viz smlouvy s HZS Olomouckého kraje, evidované v Havarijním plánu Olomouckého kraje).

Ved. odb. správy majetku a kom. služeb

4. Zpohotovení systému varování a vyrozumění obyvatelstva.

Odpovídá: ředitel městské policie

5. Předávání zpráv od povodňové komise sdělovacím prostředkům-KTV a obyvatelstvu podle příkazu vedoucího krizového štábu.

Odpovídá: Tiskový mluvčí

6. Na základě rozhodnutí předsedy Bezpečnostní rady ORP Přerov zajistit odstraňování naplavených překážek, ledových ker, zácp (subjekty, které mají příslušnou mechanizaci).

Ved. odb. správy majetku a kom. služeb

7. Nouzové zajišťování netěsností, trhlin a jinak poškozených břehů a protipovodňových hrází (subjekty, které mají příslušnou mechanizaci) podle rozhodnutí předsedy povodňové komise.

Ved. odb. správy majetku a kom. služeb.

8. Zaznamenávání všech došlých zpráv, předaných informací a vydaných příkazů do knihy krizového štábu.

Odpovídá: tajemník krizového štábu

 Za III. stupně povodňové aktivity - OHROŽENÍ

Krizový štáb města Přerova ve vztahu k činnosti Povodňové komise provádí zejména tato opatření:

1. Svolání vedoucích odborů a rozdělení úkolů k řešení povodňové situace.

Odpovídá: po rozhodnutí předsedy BR
člen KŠ-tajemník MMPr

2. Svolání členů informačního centra.

Odpovídá: po rozhodnutí předsedy BR
Tiskový mluvčí

3. Zpohotovení sborů dobrovolných hasičů.

Odpovídá: po rozhodnutí předsedy BR
tajemník krizového štábu

4. Uvedení prostředků na zabezpečovací práce do pohotovosti:

  • zpohotovení u magistrátu města,

  • zpohotovení  u TSMP, s. r. o.,

  • zpohotovení subjektů, které mohou pomoci mechanizací.

Ved. odb. správy majetku a kom. služeb

5. Zajištění odstraňování naplavených překážek, ledových ker, zácp (subjekty, které mají příslušnou mechanizaci).

Ved. odb. správy majetku a kom. služeb

6. Nouzové zajišťování netěsností, trhlin a jinak poškozených břehů a protipovodňových hrází subjekty, které mají příslušnou mechanizaci.

Ved. odb. správy majetku a kom. služeb

7. Příprava na zabezpečení záchranných prací:

a) Evakuace

  • zajištění techniky pro evakuaci /TSMP, vojsko a další subjekty s doprav. prostředky/,

provede ředitel TSMP - prov. nám.

  • zajištění osob, které evakuaci provedou /provede ředitel ved. bytové správy/,

Odpovídá: zástupce předsedy bezpeč. rady

  • zajištění náhradního ubytování na školách, hotelích včetně lehátek a přikrývek.

Odbor soc. věcí a školství

b) Zabezpečení náhradního zásobování

  • zajištění spojení s Českým červeným křížem (E-mail: olomouc@cervenykriz.eu),

  • zajištění náhradního zásobování základními potravinami,

Odpovídá: Odbor vnitřní správy
Odbor správy majetku a kom. sl.

  • zajištění pitné vody a užitkové vody,

Odpovídá: zástupce předsedy bezpeč. Rady

  • zajištění stravování pro evakuované, včetně rozvozu - ŠKOLNÍ JÍDELNY.

c) Zabezpečení náhradní dopravy (za MAD)

  • vojsko a subjekty, které mají dopravní mechanizaci (autobusy).

Odpovídá: zástupce předsedy bezp. rady

d) Zabezpečení úkolů podle bodu a) až c) z hlediska cenových záležitosti a nakládání s majetkem města provádí finanční odbor Magistrátu města Přerova.

Odpovídá: předseda BR
Odbor ekonomiky

e) Zabezpečení zdravotnické pomoci v DPS, penzionu a občanům, kterým je poskytována pečovatelská služba

  • zajištění spojení s Českým červeným křížem a nemocnicí Přerov,

  • zajištění nutných léků pro kardiaky, cukrovkáře, epileptiky apod., a jejich rozvoz.

Odpovídá: odbor soc. věcí a školství

8. Zabezpečení spolupráce s DI PČR, regulace dopravy.

Odpovídá: ředitel městské policie

9. Zaznamenávaní všech došlých zpráv, předaných informací a vydaných příkazů do knihy krizového štábu.

Odpovídá: tajemník krizového štábu

10. Vydávání souhlasu ke zveřejnění informací (textů) pro veřejnost.

Odpovídá: předseda krizového štábu

11. Součinnost s povodňovými orgány Olomouckého kraje a případné „Rozhodnutí hejtmana Olomouckého kraje o vyhlášení stavu nebezpečí“ k plnění úkolů spojených s řešením krizové situace vzniklé v důsledku rozsáhlých povodní.

Odpovídá předseda Bezpečnostní rady