Přihlásit se

Portál města Zruč nad Sázavou

Erb obce Zruč nad Sázavou

DIGITÁLNÍ POVODŇOVÝ PLÁN

Modul Povodňové plány umožňuje pracovat s digitálními povodňovými plány všech úrovní od krajských, přes obecní až po povodňové plány vlastníků jednotlivých ohrožených nemovitostí. Digitální povodňové plány soustředí na jednom místě všechny podstatné informace pro řešení povodňových událostí v dotčeném území. Informačně propojují povodňovou ochranu jednotlivých měst a obcí a zároveň využívají hustou síť srážkoměrných a hladinoměrných stanic. Podstatnou výhodou je edukativní využití v době mimo povodňové události.

Občané zde mají k dispozici mapy textové i grafické části povodňového plánu. V mapové prohlížečce je možno si zobrazit záplavové území vodních toků a další informace.

WEGAS

Modul WEGAS umožňuje pracovat s prostorovými i textovými daty obce. Díky webovému geografickému systému WEGAS získáte propracovanou a intuitivní online mapovou aplikaci pro správu, vytváření a editaci prostorových dat. Je možné zde vytvořit libovolný počet bodových, liniových či plošných prvků. Ty lze poté slučovat do vytvořených projektů a kompozic, libovolně stylovat, připojovat nejrůznější typy dokumentů či sdílet data s veřejností. Webový geografický asistent WEGAS ocení jak odborníci, pracující s mapovými podklady denně, tak i široká veřejnost.

POVODŇOVÁ MAPA

Modul Povodňová mapa umožňuje zobrazení dat aktuálního povodňového ohrožení. K dispozici je monitorovací síť hlásných profilů kategorií A, B, C a srážkoměrných stanic jak státních podniků povodí a Českého hydrometeorologického ústavu, tak i jednotlivých měst a obcí. Další možností je zobrazení digitálních povodňových plánů pro doplnění ucelených informací o řešení povodňových situací. Nezbytnou součástí tohoto modulu je zobrazení aktuálních radarových dat a předpovědní model ALADIN s predikcí na 57 h dopředu.

POČASÍ

Modul Počasí představuje ucelenou službu, která slučuje a zobrazuje jednotlivé weby a servery věnující se počasí a jeho předpovědi. Weby pro portál byly vybrány na základě spolehlivosti a unikátnosti zdrojových dat či kvalitní vizualizace poskytovaných výstupů. Obsahuje jak aktuální informace o počasí včetně radarových a družicových snímků, tak rovněž předpověď počasí či informace o stavu vody v krajině. Uživatel tak má na jednom místě celou řadu možností, odkud může čerpat aktuální informace o předpovědi počasí.

PASPORT VEŘEJNÉHO OSVĚTLENÍ

Pasportem veřejného osvětlení se rozumí evidence této součásti obecního inventáře za účelem zjištění skutečného (hlavně technického a množstevního) stavu. Pasport je základním dokumentem pro správu, optimalizaci a rozvoj soustavy veřejného osvětlení a je vyžadován zákonem 183/2006 Sb. ve znění aktuálních předpisů. Bez řádné pasportizace není možné kvalifikované projektování modernizace a optimalizace veřejného osvětlení. Samozřejmostí je, že pasport a z něj vycházející energetický audit jsou nedílnou součástí žádostí o jakékoliv dotace na veřejné osvětlení. Součástí pasportu veřejného osvětlení může být i pasport světelně signalizačních zařízení.

PASPORT MÍSTNÍCH KOMUNIKACÍ

Pasport místních komunikací je základní evidencí místních komunikací, kterou vedou jejich správci v souladu s pokyny vlastníků místních komunikací, jimiž jsou převážně obce a města. Zákon č. 13/1997 Sb. o pozemních komunikacích ukládá povinnost provádět pasport komunikací, kdy minimální rozsah evidence místních komunikací zahrnuje délku místních komunikací I. až IV, třídy, počet a celkovou délku mostů na nich se nacházejících a objem finančních prostředků vynaložených na jejich výstavbu a zvlášť na jejich údržbu. V dnešní době se pasportizace provádí za pomoci přesných GPS přístrojů a geodetického zaměření. V pasportu v geoinformačním systému mohou být každému úseku komunikace přidány různé atributy, které poté efektivně pomáhají k plánování rozvoje obce. Mezi evidované vlastnosti patří například třída komunikace, technický stav vozovky, správce, vlastník pozemků a podobně.

PASPORT DOPRAVNÍHO ZNAČENÍ

Pasportem dopravního značení se rozumí evidence a zdokumentování současného stavu dopravního značení v určité obci. Jedná se o grafické a tabulkové zpracování, dokumentující stav svislého a vodorovného dopravního značení na místních komunikacích, rozhodnutí o umístění dopravního značení a zahrnující také informace o souladu s právními normami. Slouží jako podklad pro projekty obnovy dopravního značení a jako právní podklad při řešení dopravních nehod na území obce. Pasport dopravního značení vhodně doplňuje pasportizaci komunikací.

PASPORT ZELENĚ

Pasport zeleně je základním typem inventarizace ploch a prvků ve veřejně přístupné zeleni měst a obcí. Účelem pasportizace zeleně je získání přehledu o majetku a zajištění podkladů pro sestavení optimálního plánu běžné údržby těchto ploch a prvků. Jedná se převážně o kvantitativní typ evidence. Na pasportizaci zeleně je poté možné navázat plány udržovací péče. Jedná se o dokument, který podrobně specifikuje jednotlivé pracovní operace, které jsou nutné k zajištění optimální péče o konkrétní plochy zeleně, včetně jejich časového harmonogramu a náročnosti. Dalšími dokumenty, které je možné implementovat do pasportu zeleně, jsou např. návrhy pěstebních opatření, inventarizace dřevin a dendrologické průzkumy.

PASPORT MOBILIÁŘE

Pasport mobiliáře poskytuje informace o jednotlivých prvcích mobiliáře v obci, o jejich umístění do ulice, parcely a katastrálního území, o jeho stavu a údržbě. Pasport mobiliáře je možné zpracovat v tabulkové a grafické formě. Součástí pasportu je zaměření prvku GPS přístrojem, jeho fotodokumentace a stav. Obecní mobiliář je skupina trvalých i mobilních objektů, zařízení a stavebních úprav sloužících k oživení veřejného prostoru a ke zvýšení jeho obyvatelnosti a přitažlivosti. Patří zde tak například lavičky, dětská hřiště, odpadkové koše, stojany pro kola a podobně, které jsou v majetku obce a ta má tak díky pasportu mobiliáře přehled o umístění a stavu obecního majetku tohoto typu.

PASPORT BUDOV

Pasport budovy tvoří základní geometrickou, výkresovou i tabulkovou dokumentaci objektu. Stavební pasport představuje zpracování všech půdorysů budovy, číslování místností a vytvoření tabulek údajů k místnostem. Případně bývá doplněn i řezy budovy. Tabulky místností obsahují základní údaje jako číslo místnosti, podlahovou plochu, účel místnosti a výšku místnosti. V technologickém pasportu jsou rozkresleny všechny technologie, které se v místnosti nachází - jako jsou zásuvky, vypínače, vzduchotechnika, topení, LAN, hlásiče, čidla apod. Všechny objekty mají své atributové tabulky se záznamy a aktualizacemi.

Pasport budov je efektivní prostředek pro správu budov, jejich nákladů či příjmů z nájmů.

PASPORT ODPADOVÉHO HOSPODÁŘSTVÍ

Pasport odpadového hospodářství eviduje odpadová místa, informuje o jejich umístění a poskytuje komplexní správu agendy o odpadech - jejich třídění a následné likvidaci. Předmětem pasportu jsou tak například stanoviště kontejnerů (nebezpečný odpad, komunální odpad, odpadkové koše ale i sběrné dvory apod.). Jednotlivé prvky, jako například hnízda na tříděný odpad, jsou jednotlivě zaměřeny v mapě. Sbírány jsou také atributy jako typ nádoby, obsah či stav. Samozřejmostí je také fotodokumentace a export těchto informací do vaší GIS aplikace WEGAS.

WEBOVÉ STRÁNKY OBCE

Oficiální webové stránky Vaší obce.